Niet het wiel opnieuw uitvinden
Evert ter Keurst, EvidesDiensten
Elke opdrachtgever is uniek en dus ook elke opdracht. Daarom denken we goed na over de inzet van onze kennis, onze vaardigheden en eventuele modellen of methodes. Die kiezen we, nadat we de situatie van een organisatie terdege hebben verkend en beter snappen wat er speelt. Een heel aantal thema’s komt natuurlijk vaker voor en dat hebben we hiernaast enigszins uitgewerkt.
Tegelijk beseffen we dat de standaard niet bestaat. Dat vraagt concentratie, inleven, er doorheen kruipen.
Een ding keert steeds terug: de combinatie van harde en zachte veranderelementen.
Hard als het gaat over systemen, processen en organigrammen. Zacht als het gaat over samenwerking, vertrouwen, communicatie en geloofwaardigheid.
Tijd voor een doorbraak?
Ik heb zelf zo'n gevoel gehad dat de tijd rijp was voor een doorbraak. En een blaadje van een scheurkalender van Covey hielp me daarbij.
lees verder